4o

Опалювальний період – питання щоденного контролю

  • 2025.11.24 15:15
    • Громада
    • Житлово - комунальне господарство
  • 35

Сьогодні, 24 листопада, відбулося чергове засідання оперативного штабу із забезпечення сталого проходження опалювального сезону, організації упередження аварій та проведення оперативних відновлювальних робіт на об'єктах життєзабезпечення Калуської міської територіальної громади в осінньо-зимовий період 2025/2026 року.

Роботу штабу розпочали з діалогу з мешканцями житлових будинків, що залишаються без опалення та обслуговуються управляючою компанією «М-монтаж». Таких будинків є девʼять. На засідання прийшли жителі чотирьох із них: Хмельницького, 25; Хіміків, 36; Коновальця, 9 та 14.

Основна вимога людей – забезпечити подачу тепла. Важливо підкреслити, що централізований теплоносій до цих будинків уже подано, однак управляюча компанія не запускає його у внутрішньобудинкові мережі через складний технічний стан трубопроводів.

Проблема цих будинків не нова. Управляюча компанія неодноразово інформувала про необхідність капітального ремонту внутрішніх мереж. Без такого ремонту подати теплоносій технічно неможливо.

Згідно з чинним законодавством відповідальність за утримання внутрішньобудинкових мереж теплопостачання несуть співвласники багатоквартирних будинків. Саме співвласники мають ухвалювати рішення щодо ремонту мереж, джерел постачання тепла чи можливих змін у способах управління будинком. Мешканці повинні були визначитися, чи готові вони отримувати тепло від централізованого постачальника, чи підтримують проведення капітального ремонту, який вимагає їхньої фінансової участі.

Тут важливо розуміти, що міська рада не залишається осторонь. Діє програма підтримки капітального ремонту житлового фонду, яка дозволяє співвласникам покривати лише 15% вартості робіт, тоді як 85% компенсує міська рада. Проте до сьогодні мешканці будинків не виявили бажання скористатися цією можливістю, хоча питання піднімалося ще у травні.

Управляюча компанія інформувала жителів і про цей варіант, і про альтернативний – відмову будинку від централізованого теплопостачання. У такому випадку міською радою також передбачена програма компенсації витрат на від’єднання від централізованого опалення, а «М-монтаж» здійснює ремонт електромереж у будинках, що переходять на інші види опалення. Але жодного рішення співвласники не ухвалили. Уже після початку опалювального сезону мешканці почали звертатися зі скаргами.

Нині після тривалого обговорення сторони дійшли згоди: «М-монтаж» повідомить мешканців про дату спільного огляду внутрішніх мереж. Участь візьмуть представники компанії та жителі будинків. Мета огляду – оцінити, чи можливо запустити теплоносій без ризику масштабних поривів, чи стан мереж не дозволяє цього зробити. Представник постачальника централізованого тепла зазначив, що підприємство готове піти назустріч людям і нараховувати оплату лише за фактичний час подачі тепла під час пробних включень.

Міська рада зацікавлена в тому, щоб мешканці отримували тепло і не мерзли. Однак співвласники повинні відповідально ставитися до утримання свого житла, адже квартири й внутрішні мережі є їхньою приватною власністю. Міська рада готова підтримувати, але не може ухвалювати рішення замість жителів. Якщо мешканців не влаштовує робота управляючої компанії, вони мають право створити ОСББ та самостійно визначати напрямки розвитку й утримання свого будинку.

Щодо поточної ситуації з проходженням опалювального сезону в Калуській громаді, теплоносій подано в усі бюджетні установи. Навіть Калуський ліцей №2, який традиційно має складний процес входження в опалювальний період, уже забезпечений теплом. Працівники КП «Калуська енергетична компанія» доклали максимум зусиль, щоб врегулювати ситуацію в цьому освітньому закладі.

Управляючі компанії також забезпечують свої житлові будинки теплопостачанням. У деяких з них виникають локальні пориви, які ліквідовуються ремонтними роботами. 

Всі заклади культури громади також отримують тепло і працюють у штатному режимі.

КП «Калуська енергетична компанія» загалом успішно справляється з подачею теплоносія. Над ліквідацією поривів, які все ще трапляються, комунальники працюють оперативно. 

Надавач послуг централізованого теплопостачання подає теплоносій відповідно до затвердженого графіка.

Інші новини